17-05-2016 - Pico Schrader - Gran Bachimala
16-05-2016 - Aneto
14-05-2016

Hem arribat el dissabte a la tarda i hem dormit a la fonda Lacreu al poblet de Sahún (molt bon tracte). Sortim al matí i veiem que de França arriba un front que tapa totalment les cares nord. Anem cap a la Vall de Ballibierna. La pista està oberta i tret d'una petita esllavisada de pedres arribem a la "cabaña de pescadores". Hi ha força gent. Ens equipem i pugem caminant fins a la pleta de Llosars on per la palanca que hi ha travessem el torrent i ja podem calçar-nos els esquís. Remuntem el barranc de Ballibierna, passem pels ibons de Ballibierna (bajo i alto). Girem a la dreta i passant a prop de l'Estany Gelat encarem la pala que porta a la Tuca de Ballibierna. Deixem els esquís al petit coll que hi ha a dalt. Hi ha gent que fa l'aresta fins a la Tuca de Culebres i al conegut "paso del Caballo". L'aresta presenta un tram molt estret. Recuperem els esquís i baixem la pala del Ballibierna fins a l'estany Gelat. Tornem a possar pells i pugem una coma a l'esquerra (EST) del Ballibierna fins a la carena. Baixem esquiant passant l'estany Geltat, els ibons de Ballibierna fins a l'entrada de la vall de Llosars. Ens delcalçem i travessem el torrent i seguint el GR 11 arribem al cotxe. L'hem encertat, ja que ens ha fet sol i hem trobat una bona neu.